Протидія булінгу1
Права дитини. Протидія булінгу
Стало відомо, що дитина зазнала сексуального насильства: що робити та куди звертатися
Протидія торгівлі людьми
Алгоритм дій у випадку потрапляння особи в ситуацію торгівлі людьми
Покращити знання допоможе пам’ятка для осіб, постраждалих від торгівлі людьми/посадових осіб відповідальних за встановлення статусу такої особи.
Торгівля людьми:
Що робити, якщо ви стали свідком, і куди звертатися за допомогою?
Негайно повідомте поліцію: Якщо ви стали свідком факту торгівлі людьми або маєте підозри про такий факт, негайно телефонуйте в місцевий номер екстреної допомоги або до поліції. Надайте всю доступну інформацію, яка може допомогти в затриманні зловмисника та сприяти розслідуванню.
Залишайтесь на безпечній відстані: Намагайтесь залишатися на безпечній відстані від злочинців та зберігайте особисту безпеку. Не підходьте близько до місця злочину чи потенційних підозрюваних.
Запам'ятовуйте деталі: Спробуйте запам'ятати якомога більше деталей про злочин, такі як зовнішність злочинців, будь-які ідентифікаційні ознаки, державні номери транспорту тощо. Ці деталі можуть бути цінними у розслідуванні.
Не втручайтесь безпосередньо: Уникайте безпосередньої конфронтації з злочинцями, так як це може бути небезпечним для вас і для постраждалої особи. Допоможіть поліції виконати свої обов'язки щодо захисту та розслідування.
Куди звертатися за допомогою?
Поліція: Першим кроком завжди повинно бути звернення в поліцію. Вони мають необхідний досвід і ресурси для розслідування та припинення торгівлі людьми.
Громадські організації: Існують громадські організації, які спеціалізуються на допомозі жертвам торгівлі людьми. Вони можуть надати правову та психологічну підтримку, а також допомогти в організації захисту та надання притулку.
Гарячі лінії: Багато країн мають спеціальні «гарячі» лінії, на які можна повідомити про підозру торгівлі людьми або отримати консультацію.
Контактні номери телефонів для звернень:
• Національної поліції України 102 або 0 800 500 202 (кол-центр поліції);
• Національної гарячої лінії з протидії торгівлі людьми, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей 15 47;
• Національної гарячої лінії з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів: 527 (безкоштовно з мобільного), 0 800 505 501 (безкоштовно зі стаціонарного), щодня з 8:00 до 20:00;
• Цілодобової консульської оперативної служби (у разі надзвичайних ситуацій за кордоном за участю громадян України), +38 (044) 238-16-57, +38 (044) 238-18-24, email: cons_or@mfa.gov.ua.;
• Департаменту боротьби зі злочинами, пов‘язаними з торгівлею людьми Національної поліції України - +38(0800) 500-202;
• Укрбюро Інтерполу - +38(044) 256-12-53;
• Представництва Міжнародної організації з міграції в Україні, Київ, вул. Михайлівська, 8; e-mail: iomkievcomm@iom.int;
• Громадської спілки „А21 Україна” (+38 044 338 338 1, info.ua@A21.org, @A21UA) https://www.a21.org/content/ukraine/gr50zc;
• Громадської правозахисної організації „Ла Страда”, La Strada International (доступні консультації онлайн через месенджер фейсбук @lastradaukraine, Telegram: @NHL116123): 0 800 500 335 (з мобільного або стаціонарного) або 116 123 (з мобільного).
Потрібна допомога у випадку домашнього насильства
У випадках домашнього насилля звертатись:
- до Національної поліції за номером 102 та повідомити про факт насильства;
- на Урядовий контактний центр 15-47, де цілодобово надаються інформаційні, психологічні та юридичні консультації чоловікам та жінкам, які постраждали від домашнього насильства, насильства за ознакою статі, насильства стосовно дітей, або з питань загрози вчинення такого насильства та психологічної допомоги потерпілим від домашнього насильства жінкам, чоловікам, дітям;
- до національної «гарячої лінії» з питань запобігання домашнього насильства, торгівлею людьми та гендерної дискримінації 0-800-500-335 або 116-123 (короткий номер з мобільного).
Держава гарантує кожному громадянину право на отримання безоплатної правової допомоги за номером Єдиного контакт-центру 0-800-213-103 (цілодобово та безкоштовно у межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів).
За правовою консультацією також можна звернутися:
ü написавши повідомлення у месенжер Facebook-сторінки системи безоплатної правової допомоги;
ü у публічний чат Telegram-чат «Правова допомога протидії насильству»;
ü у приватний чат системи безоплатної правової допомоги у Telegram або Viber;
ü через мобільний застосунок «Безоплатна правова допомога».
Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування)
1. Заяву про випадки булінгу (цькування) у закладі позашкільної освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.
2. Заява подається керівнику закладу позашкільної освіти відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
3. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
4. Комісія проводить розслідування та приймає відповідне рішення:
– якщо Комісія визнає, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять системний характер, про це повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна превенція) та Служба у справах дітей;
– якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згоден з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою.
5. Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.
6. Кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), за наявності — спостерігачі зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі позашкільної освіти.
Телефони довіри
Національна дитяча "гаряча лінія" 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000 ;
Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500335;
Урядова гаряча лінія 15 47;
Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75;
Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;
Національна поліція України 102.
Безоплатна правова допомога
Здобувачі освіти Хмельницького палацу творчості дітей та юнацтва!
Якщо порушують ваші права і ви не можете вирішити проблему самостійно, звертайтесь за допомогою за такими контактами:
Веб-сайт системи Безоплатної правової допомоги за посиланням:
https://www.legalaid.gov.ua/
Урядова «гаряча лінія» 1545 (працює цілодобово)
Дзвінки на «Урядову гарячу лінію» 1545 з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell для заявників безкоштовні.
Протидія булінгу у Хмельницькому палаці творчості дітей та юнацтва
Нормативні документи:
ЗАКОН УКРАЇНИ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)
Лист МОН від 18.04.2023 № 1/5449-23 «Щодо проведення в закладах освіти правопросвітницьких заходів до Міжнародного дня протидії булінгу (День боротьби з цькуванням)
НАКАЗ Про створення комісії з розгляду випадків булінгу на 2023-2024 навчальний рік
НАКАЗ Про створення комісії з розгляду випадків булінгу на 2024/2025 навчальний рік
Правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти
План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти
Порядок подання і розгляду заяв
Порядок реагування на доведені випадки булінгу
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ ЩОДО ТЕМИ АНТИБУЛІНГУ
Телефони "гарячих ліній"
Дитяча лінія 116 111 або 0800 500 225 (з 12,00 до 16,00)
Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000
Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335
Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20
Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75
Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103
Національна поліція України 102