Інформація для педагогів
МЕТОДИЧНИЙ СЕРВІС

Методична служба Хмельницького палацу творчості здійснює свою діяльність у відповідності до Закону України «Про освіту», Закону України «Про позашкільну освіту», Державних та регіональних програм і проєктів, у контексті реалізації Національної Стратегії розвитку освіти, Стратегії розвитку позашкільної освіти.
Головною метою методичної роботи у 2025/2026 навчальному році є створення умов для безперервного професійного зростання педагогічних працівників, впровадження інноваційних освітніх технологій та методик, ефективного формування ключових компетентностей здобувачів позашкільної освіти, а також забезпечення психологічної стійкості та безпеки всіх учасників освітнього процесу.
Методична робота буде спрямована на підтримку індивідуальних траєкторій професійного розвитку педагогів, активізацію їхньої педагогічної діяльності, а також на широке впровадження ефективних практик, спрямованих на виховання всебічно розвиненої, компетентної та відповідальної особистості в умовах НУШ (нової української школи).
У 2025/2026 навчальному році методична робота буде спрямована на реалізацію теми:
«Компетентнісно-зорієнтована освіта та її вплив на розвиток інтелектуально-пізнавальних і творчих здібностей здобувачів позашкільної освіти»
Проблемна тема:
- Роль педагогічної майстерності педагога у формуванні висококомпетентної особистості (2025/2026 н.р.).
Основні напрями методичної роботи на 2025/2026 навчальний рік:
- 1. Підвищення кваліфікації та професійного розвитку педагогічних працівників:
Завдання:
-
- Розробити та провести серію методичних заходів (семінари, практикуми, тренінги, майстер-класи) з питань компетентнісно-зорієнтованого навчання, методик розвитку інтелектуально-пізнавальних і творчих здібностей, формування компетентності саморозвитку.
- Сприяти участі педагогів у вебінарах, онлайн-курсах, конференціях з відповідної тематики.
- Організувати взаємонавчання та обмін досвідом між педагогами закладу (відкриті заняття, майстер-класи колег).
- Провести індивідуальні консультації для педагогів з питань впровадження компетентнісного підходу.
- 2. Методичне забезпечення освітнього процесу:
Завдання:
-
- Оновити та розробити методичні рекомендації, щодо впровадження компетентнісно-зорієнтованих завдань і проєктів у різних видах творчої діяльності.
- Сприяти розробці педагогами власних авторських методик, спрямованих на розвиток ключових компетентностей та саморозвитку вихованців.
- Організувати роботу методичних об’єднань за напрямами діяльності з метою обговорення та узагальнення кращого педагогічного досвіду.
- Створити банк компетентнісно-зорієнтованих завдань, вправ, проєктів для різних вікових груп і напрямів позашкільної освіти.
- Забезпечити педагогів інформацією про сучасні освітні технології та їх використання для розвитку інтелектуально-пізнавальних і творчих здібностей.
- 3. Моніторинг та оцінювання якості освітнього процесу:
Завдання:
-
- Розробити критерії та інструментарій для оцінювання рівня сформованості ключових компетентностей та компетентності саморозвитку вихованців.
- Провести моніторингові дослідження щодо ефективності впровадження компетентнісно-зорієнтованого підходу в освітній процес.
- Здійснювати аналіз результатів моніторингу та розробляти рекомендації щодо корегування методичної роботи та освітньої діяльності педагогів.
- Вивчати та узагальнювати досвід педагогів щодо використання різних форм і методів оцінювання досягнень вихованців у контексті компетентнісного підходу.
- 4. Сприяння розвитку творчої діяльності та самореалізації вихованців:
Завдання:
-
- Підтримувати та заохочувати педагогів до використання інтерактивних методів навчання, проєктної діяльності, дослідницьких завдань, що сприяють розвитку творчості та самостійності вихованців.
- Організовувати конкурси, виставки, фестивалі, змагання, що дають можливість вихованцям продемонструвати свої досягнення та розвивати компетентність самопрезентації.
- Сприяти створенню умов для індивідуалізації навчання та врахування особистих інтересів і потреб вихованців.
- Заохочувати педагогів до використання технологій портфоліо для фіксації та оцінювання індивідуального прогресу вихованців у розвитку компетентностей.
- 5. Впровадження інноваційних педагогічних технологій:
Завдання:
-
- Провести навчання педагогів з використання конкретних цифрових інструментів та платформ.
- Сприяти інтеграції інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес.
- Надавати консалтинговий супровід для педагогів, які використовують інноваційні технології у своїй роботі.
- 6. Удосконалення системи методичної роботи в закладі:
Завдання:
-
- Проаналізувати ефективність існуючої системи методичної роботи та внести пропозиції щодо її оптимізації.
- Залучати педагогів до планування та організації методичних заходів.
- Створити сприятливе методичне середовище в закладі, що сприяє професійному зростанню педагогів.

З досвіду роботи педагогів закладу
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників
Положення Хмельницького палацу творчості дітей та юнацтва
Самооцінювання якості освітньої діяльності
Атестація педагогічних працівників (пам’ятка)
Методичні рекомендації щодо підготовки та проведення відкритого гурткового заняття
Формування принципів академічної доброчесності
Висвітлення діяльності палацу в засобах масової інформації

