МЕТОДИЧНИЙ СЕРВІС

3 

Методична служба Хмельницького палацу творчості здійснює свою діяльність у відповідності до Закону України «Про освіту», Закону України «Про позашкільну освіту», Державних та регіональних програм і проєктів, у контексті реалізації Національної Стратегії розвитку освіти, Стратегії розвитку позашкільної освіти.
У 2024/2025 навчальному році методична робота спрямована на реалізацію теми: Компетентнісно-зорієнтована освіта та її вплив на розвиток інтелектуально-пізнавальних і творчих здібностей здобувачів позашкільної освіти.
Проблемні теми (2024 -2027)
- Ключові компетентності та їх роль у формуванні всебічно розвиненої особистості в позашкільній освіті (2024-2025 н,р.);
- Роль педагогічної майстерності педагога у формуванні висококомпетентної особистості (2025-2026 н.р.);
- Взаємодія позашкільного закладу і сім’ї у формуванні інтелектуально-пізнавальних та творчих здібностей здобувачів позашкільної освіти на засадах педагогіки життєтворчості (2026-2027 н.р.).

 

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ:
аналітико-прогностична діяльність:
- аналіз нормативно-правової бази з питань позашкільної освіти, як передумова неперервного професійного розвитку педагогічних працівників;
- аналіз стану науково-методичної роботи за певний період;
- визначення цілей та завдань організації науково-методичної діяльності на перспективу, прогнозування її результатів;
- вивчення рівня професійної компетентності педагогічних працівників на основі сучасних діагностичних методик;
- діагностичне вивчення запитів та потреб педагогічних працівників щодо підвищення їх кваліфікації у системі післядипломної освіти;
- визначення тематики змісту та форм науково-методичної роботи;
- систематичне вивчення й аналіз навчальних планів, програм, посібників, підручників, інструктивних матеріалів, методичних рекомендацій щодо змісту, форм і методів проведення занять у системі позашкільної роботи тощо.
методичний менеджмент:
- забезпечення якості надання методичних послуг в умовах методичного сервісу;
- визначення та запровадження структури й форм науково-методичної роботи відповідно до запитів та потреб педагогічних працівників;
- формування професійної компетентності педагогічних працівників палацу у системі науково-методичної роботи як складової післядипломної освіти;
- упровадження в освітній процес досягнень науки, перспективного педагогічного досвіду тощо;
- надання консалтингового сервісу (адресної допомоги педагогічним працівникам в організації освітнього процесу);
- забезпечення організації безперервного навчання педагогів, розвитку їхньої професійної майстерності та творчості;
- забезпечення тісної співпраці з обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти, вищими навчальними закладами, громадськими організаціями тощо.
менеджмент освітніх інновацій;
- науково-методичний та психологічний супровід організації дослідно-експериментальної роботи в палаці;
- використання інноваційних педагогічних технологій (проєктів, систем, моделей тощо), активних та інтерактивних форм роботи з педагогічними кадрами (тренінгів, майстер-класів та ін.);
- організація самоосвітньої роботи з упровадження конкретних педагогічних інновацій та інформаційно-комунікаційних технологій задля створення умов для саморозвитку та самореалізації педагога у професійній роботі.
інформаційно-методична та видавнича діяльність:
- формування інформаційного середовища методичного кабінету (технологічні, інформаційні та організаційні ресурси);
- використання інформаційно-комунікаційних технологій, інтернет-ресурсів у науково-методичній діяльності;
- забезпечення доступу до бази джерел інформації (бібліотеки, медіатеки тощо);
- використання в діяльності методичного кабінету хмарних технологій;
- розроблення, апробація та видання посібників, авторських методичних розробок, методичних рекомендацій тощо;
- висвітлення матеріалів з досвіду роботи й організації науково-методичної роботи у виданнях різних рівнів.

 

Завдання:
- спрямування роботи педагогічного колективу на підвищення якості результатів освітнього процесу в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа», шляхом забезпечення компетентнісного підходу, підвищення ефективності навчального заняття, оцінювання якості педагогічної діяльності;
- забезпечення взаємодії закладу з усіма соціальними інститутами, дотичними до навчання та виховання дітей, розширювати склад суб’єктів освітньої діяльності, посилювати координацію їхніх зусиль;
- сприяння оптимізації виховного простору палацу, пропагування кращих рис української ментальності: свободи, справедливості, чесності, працелюбства; зменшення негативних впливів соціального середовища на дітей тощо;
- створення безпечних умов перебування здобувачів освіти в закладі та продовжити роботу щодо популяризації та пропаганди здорового способу життя;
- забезпечення умов для реалізації принципу наступності в навчанні шляхом співпраці педагогів, розгляду питань наступності на педрадах, залучення практичного психолога;
- спрямування методичної роботи методичних об’єднань у відділах на освоєння інноваційних методик педагогами у процесі викладання навчальних предметів з проведенням відкритих занять, використанням дидактичних матеріалів, медіапродукції, ТЗН;
- сприяння освоєнню та практичному застосуванню теоретичних положень загальної дидактики, методики та принципів активізації навчальної діяльності здобувачів освіти;
- інформування педагогів про нові методичні рекомендації, публікації щодо змісту й методики навчально-виховної роботи, державних нормативних документів;
- впровадження методичних, навчальних, виховних, соціальних проєктів за участі методистів, вихованців, батьків;
- розширення змістового поля підготовки педагога для формування компетенцій, що забезпечать його мобільність в умовах змін;
- упровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технології, елементів відкритої освіти, які широко використовуються у дистанційній освіті та освіті протягом життя (телекомунікаційні технології, технології створення і поширення електронних публікацій (різноманітні підручники і посібники, методичні матеріали для учнів і педагогів у цифрових форматах), освітні онлайн-ресурси, віртуальні читальні зали тощо;
- сприяння участі педагогічних працівників у Всеукраїнських педагогічних виставках, конкурсах, конференціях, науково-практичних семінарах;
- продовження співпраці з Інститутом педагогіки Національної Академії педагогічних наук, Національним університетом ім. Драгоманова, Хмельницькою гуманітарно-педагогічною академією, Хмельницьким національним університетом, закладами позашкільної, загальної середньої освіти міста;
- консультування молодих педагогів з питань вибору оптимальних моделей поведінки в освітньому середовищі;
- забезпечення розвитку й виховання дітей з ООП та внутрішньо переміщених дітей;
- здійснення психологічної просвіти педагогів спрямовану на запобігання та протидію булінгу шляхом проведення консультацій, семінарів, тренінгів, розроблення рекомендацій;
- посилення роботи щодо застосовування інноваційних методик та технологій роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
- формування інклюзивної компетентності педагогічних працівників, здійснення їх професійної готовності та позитивної мотивації до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
- підвищення якості кожного заняття в умовах реалізації компетентісного підходу, формування в здобувачів освіти внутрішньої мотивації до навчання, пізнавальної активності;
- продовження роботи щодо якісної підготовки здобувачів до різнорівневих конкурсів, змагань, виставок;
- продовження розробок сучасних актуальних занять, відеоблогів, майстер-класів, лекторіїв, відеоматеріалів, презентацій;
- сприяння творчому зростанню педагогів щодо вміння використання сучасних форми і методи виховної роботи пов’язаних зі змістом життя.
- підвищення виховного впливу заняття і виховних форм діяльності, зміст яких має бути спрямований на формування цінностей особистості, посилення національно -патріотичного виховання дітей;
- сприяння взаємодії з батьками дітей з особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучення їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття позашкільної освіти;
- продовження профорієнтаційної роботи з вихованцями середньої і старшої ланки;
- вдосконалення моделі учнівського самоврядування, впровадження ефективні сучасних форм і методів роботи, широке залучення його до вирішення питань організації освітнього процесу, розвитку громадянської активності, організації здорового способу життя.    

baner-4-1-1536x1024

 

З ДОСВІДУ РОБОТИ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДУ 

 

ПРОЄКТИ

 

ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

 

ПОЛОЖЕННЯ ХМЕЛЬНИЦЬКОГО ПАЛАЦУ ТВОРЧОСТІ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВАЯ

 

САМООЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Атестація педагогічних працівників (пам’ятка)

 

Програма регіональної науково-практичної конференції «Освітній простір закладу позашкільної освіти в умовах децентралізації: реалії та перспективи»

 

Методичні рекомендації щодо підготовки та проведення відкритого гурткового заняття

 

Що таке академічна доброчесність?

 

Путівник з академічної доброчесності для позашкілля

 

Партнерство

 

Порядок органiзацii та проведення квалiфiкацiйних iспитiв у Хмельницькому палацi творчостi дiтей та юнацтва

 

Висвітлення діяльності палацу в засобах масової інформації

 

 

 

14.01.2021 17:19