Партнерство
Діяльність палацу творчості щодо розвитку соціального партнерства і розв`язанню нагальних проблем з органами місцевого самоврядування, підприємствами, структурами бізнесу, громадськими організаціями, вищими навчальними закладами, науковими установами, батьками.
В системі освіти міста Хмельницького палац творчості дітей та юнацтва є центром виховної роботи, яка будується на тісній співпраці з закладами освіти та культури міста, громадським організаціями, засобами масової інформації, батьківською громадою тощо.
Своєю діяльністю палац втілює в життя рішення Хмельницької міської ради, зокрема з проблем виховання та організації роботи з дітьми в позаурочний час на виконання міських програм та заходів таких, як:
- Програма організаційно-практичних заходів щодо профілактики правопорушень та злочинності на території м. Хмельницького в 2011-2015 роках;
- Комплексна програма «Піклування» в м. Хмельницькому на 2007-2011 роки;
- Програма охорони довкілля м. Хмельницького на 2011-2015 роки;
- Програми патріотичного виховання та духовного розвитку молоді;
- Програма роботи з обдарованими дітьми та учнівською молоддю на 2010-2014 роки «Обдарованість» та інші.
Вихованці палацу є активними учасниками громадського життя міста, всіх загальноміських заходів, свят та урочистостей, які проводяться до видатних та ювілейних дат: День Перемоги, День працівника освіти, День захисту дітей, День захисника Вітчизни, День Незалежності, День Соборності та інших; в організації та проведенні загальноміських заходів культурно-мистецького спрямування: в молодіжному фестивалі мистецтв «Арт місто ХХІ століття», «Весняний барвограй», «Червона калина» тощо.
До дня народження міста своїм неповторним талантом та уміннями чарують жителів Хмельницького юні танцюристи, презентуючи свої здобутки у танцювальному вернісажі на головній вулиці міста та на стадіоні «Поділля», а юні вокалісти - у пісенному вернісажі «Тобі, мій рідний Хмельницький». Вони також є окрасою театралізованої кавалькади та святкових концертів до Дня міста.
Соціальне партнерство з громадськими організаціями міста – це практичне підтвердження високого рейтингу палацу серед закладів освіти в місті та тісного зв’язку з батьківською громадою та спільнотою міста. Державно-громадське управління закладами освіти, запроваджене управлінням освіти Хмельницької міської ради, передбачає розвиток дитячого самоврядування.
Особливим в роботі палацу є напрямок з військово-патріотичного виховання та організації волонтерського руху. Палац тісно співпрацює з міською організацією ветеранів війни, спілкою воїнів-інтернаціоналістів, проводячи загально-масові заходи для школярів міста, а також систематично організовуючи екскурсії в музей-Панораму Проскурівсько-Чернівецької визвольної операції 1944 року, що є складовою Хмельницького палацу творчості дітей та юнацтва.
Стали традиційними концерти вихованців палацу в госпіталі для ветеранів війни, реабілітаційному центрі людей похилого віку, обласному та районних дитячих будинках.
Взаємозв’язок з громадськими організаціями: міське товариство української мови імені Т .Г. Шевченка «Просвіта», міська та обласна жіноча рада, спілка опікунів, міський комітет фізичної культури та спорту, «Центр стратегічних ініціатив» окреслюють широкий спектр спільних напрямків діяльності в існуючій системі позашкільної роботи з молоддю в нашому місті.
Палац є центром проведення науково-практичних конференцій, що організовуються міським управлінням освіти за участю науковців вищих навчальних закладів міста, а також співпрацює з Хмельницьким Національним університетом, Хмельницькою гуманітарно-педагогічною академією, Хмельницькою прикордонною академією ім. Б.Хмельницького та іншими вищими навчальними закладами. В 2012 році Хмельницький палац творчості дітей та юнацтва підписав угоду про співпрацю з Інститутом педагогіки та Інститутом проблем виховання АПН України.
Палац має підтримку зі сторони бізнесових структур та підприємств, завдяки тісній співпраці та взаємодопомозі.
У багатьох колективах палацу протягом навчального року приділяється увага збереженню і розвитку взаємозв’язку закладу і учнівських сімей.
Метою співробітництва педагогів палацу та батьків є створення неформальної дружньої атмосфери життєдіяльності вихованців палацу, здійснення ефективного зв’язку палацу та сім’ї в питаннях виховання та навчання дітей міста Хмельницького.
Завданнями являються співпраця педагогічного колективу палацу та батьківської громади з питань організації виховної роботи в вільний від навчання в школі час, соціалізація дітей та розвиток їх творчих задатків шляхом самостійного вибору занять за уподобанням; розвиток у дітей формального та неформального спілкування з однолітками та дорослими.
Співтворчість педагогів палацу, батьків вихованців успішно здійснюється за такими напрямками:
- безпосередня участь батьків в організації різних форм спільної позаурочної роботи з дітьми;
- надання допомоги педагогам в зміцненні матеріально-технічної бази палацу;
- спільна учать в створення ситуації успіху кожного вихованця палацу.
Так, в Народному художньому колективі ансамблі танцю «Подолянчик» проводяться не тільки батьківські збори різноманітної тематики, а й екскурсії і бесіди для батьків. Під час проведення фестивалів «Зимові візерунки» на плечі батьків вихованців ансамблю лягає левова частка організаційної роботи: батьки допомагають зустріти, розташувати, харчувати колективи з різних міст України, а дітей-гостей приймають на проживання у свої сім’ї. Крім того, батьки пошили танцювальне взуття на молодших дівчат, поновили сценічні костюми, допомагають в ремонті приміщень. Батьками ансамблю систематично надається допомога транспортом під час проведення виїзних концертів та фестивалів. Під час ювілейних та випускних урочистостей батьки ансамблю надають неоціненну допомогу в організації концертів та вогнику.
Створено систему роботи з батьками в ансамблях «Альборадо», «Перлинки Поділля», «Злагода». В цих колективах батьки є активними учасниками виховного процесу. Вони не тільки допомагають у пошитті костюмів, а є активними помічниками педагогів при проведенні різноманітних програм.
Педагогами центру соціальної адаптації проводиться психодіагностична робота з батьками дітей з особливими потребами по вивченню батьківського відношення до дитини, принципів їх виховання; емоційних станів дітей, особливостей поведінки дитини вдома та за його межами. Крім безпосередніх зустрічей запроваджене щомісячне психологічне інформування батьків (у вигляді бюлетенів). Це дає позитивну динаміку в корекції та розвитку дітей.
З метою педагогізації батьків проводятьсь відкриті майстер-класи для родин вихованців гуртків декоративно-ужиткового спрямування.
Батьки вихованців палацу — не гості, а рівноправні члени колективу палацу.